vrijdag 15 februari 2013

Modeltekenen

Hier alle modeltekeningen van gisteravond. Sinds vorige week ga ik naar de Grand Studio in Molenbeek waar ze op donderdagavond 1 keer in de week 2 uur lang modeltekenen geven, geen les hoor. 
De meeste tekeningen zijn poses van 1 of 2 minuten. Waar een dubbele of wat meer lijnen staan zullen van 5 minuten zijn. Vaak zijn mijn tekeningen van 1 minuut beter dan degene waar ik 5 minuten aan werk. Ik ga dan teveel nadenken en twijfelen over hoe ik werk.
 Ik teken enkel met pen. Niet dat dit de mooiste resultaten geeft, maar is wel het meest direct qua resultaat, en naderhand dus ook makkelijker te analyseren waar mijn tekortkomingen/fouten zitten. M'n handen hebben momenteel denk ik de meeste aandacht nodig. Vaak verstop ik ze een beetje of los ik het makkelijk op door er een soort van wanten van te maken. 

zou je ook graag  voordelig willen modeltekenen aarzel  dan niet, want de opkomst is vaak veel te laag. 









2 opmerkingen:

  1. Hallo, mooie studies.. Ik ben al een tijdje opzoek naar een plek om model te tekenen in Brussel, wordt dit nog steeds gegeven in Molenbeek? Ik zou het graag eens uitproberen :) Groet, Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje Stephanie, kan je me een mailtje? floriaandenhoed@msn.com. dan leg ik het via mail uit!

    BeantwoordenVerwijderen